Onedrive for Business 2013 käyttöönotto Windows työasemalla

1. Esivaatimuksena Onedrive for Business sovelluksen käyttöönotolle on asianmukaisesti asennettu Office 365 tilauksen mukainen Office-sovelluspaketti. Käynnistetään Onedrive for Business 2013. Suosittelemme myös, että esimerkiksi Outlook on määritelty ja otettu käyttöön, jolloin Onedrive osaa hakea oikean polun synkronoitavalla tiedostokirjastolle.

2. Ensimmäisellä käyttökerralla voidaan huomata kuinka Windowsin alapalkkiin ilmestyy kaksi uutta kuvaketta: Microsoft Office latauskeskus ja Onedrive for Business.

3. Sovelluksen avauduttua ensimmäinen näkymä on määritystä varten. Oletuksena tallennuspaikkana toimii polku C:\Users\Käyttäjäprofiilin nimi. Sitä ei ole tarpeellista muuttaa. Valitaan seuraavaksi synkronoi nyt.

4. Synkronoinnin valmistelussa menee hetki. Valitaan näytä omat tiedostot.

5. Windowsin tiedostoselaimessa on nyt suosikkien alla Onedrive for Business kuvake. Se vie käytännössä aikasemmin määriteltyyn kansioon, jonne pilveen tallennetut tiedostot synkronoituvat. Onedrive for Business on nyt otettu käyttöön.